4 ok, amiért az AI megkönnyíti a Black Friday és Cyber Monday vásárlást
A Black Friday és a Cyber Monday közeledtével egyre többen keresnek hatékony módszereket, hogy gyorsabban és egyszerűbben szerezzenek be ajándékokat. A mesterséges intelligencia (AI) ma már nem csupán futurisztikus ötlet, hanem kézzelfogható segítség a vásárlás során. Az új AI-alapú funkciók lehetővé teszik, hogy kevesebb stresszel és időráfordítással találjuk meg a legjobb ajánlatokat és a tökéletes ajándékokat. Íme négy praktikus mód, ahogyan az AI segíthet a vásárlásban ezen a kiemelt hétvégén.
1. Árfigyelés: soha ne maradj le egy árengedményről sem
Az ünnepi bevásárlás alatt sok időt tölthetünk azzal, hogy folyamatosan figyeljük az árak alakulását az interneten. Az AI segítségével azonban egyszerűen beállíthatunk árfigyelőt: csak válasszuk ki a kiszemelt terméket, adjuk meg a kívánt részleteket, például színt vagy méretet, és már érkezik is a figyelmeztetés, amint az ár a megadott kereten belülre csökken. Az Egyesült Államokban ezen felül elérhető egy új „agentic checkout” funkció is, amely lehetővé teszi, hogy a Google Pay segítségével a Google biztonságosan elintézze a vásárlást a kereskedő oldalán. Ha pedig nem akarunk várni, az ár-elemzések alapján könnyen eldönthetjük, hogy az aktuális ár mennyire kedvező a három hónapos árstatisztika tükrében.
2. Kérd meg az AI-t, hogy vásároljon helyetted a legnehezebb személynek is
Mindannyiunknak vannak olyan szerettei, akiket szinte lehetetlen megajándékozni. Az AI most segít abban, hogy ne találgassunk, hanem célzottan keressünk ajándékokat. Az új AI Mode funkció a Google keresőben és a Gemini alkalmazásban lehetővé teszi, hogy leírjuk, milyen az illető személyisége, érdeklődési köre vagy igényei. Például, ha az anyukánk száraz klímájú helyen él, megkérhetjük az AI-t, hogy „keressen bőrápoló termékeket a száraz téli időszakra Coloradóban”. Az AI intelligensen rendszerezi a találatokat, részletes termékinformációkat, értékeléseket és akár kedvezményeket is megjelenít, így könnyedén megtalálhatjuk az ideális ajándékot. A Google Shopping Graph több mint 50 milliárd folyamatosan frissülő terméke garantálja, hogy a legjobb választékból válogathatunk.
3. Lokális vásárlás egyszerűen, AI segítségével
Az amerikai vásárlók kétharmada először online ellenőrzi egy termék készletét, mielőtt személyesen vásárolna. Azonban sok kisebb bolt nem jeleníti meg a raktárkészletét az interneten, így sok időbe telhet, míg végigtelefonáljuk a környékbeli üzleteket. Az AI itt is segít: a „near me” keresés során kategóriákra szűrve (például játékok, egészség, elektronika) megjelenik a „Hagyja, hogy a Google hívja” opció. A Gemini technológia segítségével pár kérdés után a Google felhívja a közeli boltokat, és SMS-ben vagy e-mailben elküldi a választ, hogy melyik üzletben van készleten az adott termék. Így időt takarítunk meg, miközben a helyi kisvállalkozásokat is támogatjuk.
4. Próbáld fel virtuálisan az ünnepi ruhákat vásárlás előtt
Az ünnepi öltözködés kiválasztása gyakran hosszú próbafülkés várakozással jár. Egyre több ruházati cikk esetében érhető el azonban a virtuális próbafülke, amely lehetővé teszi, hogy egy fénykép alapján megnézzük, hogyan állnak rajtunk bizonyos ruhák, pulóverek, sőt, még cipők is. Ezzel nemcsak időt spórolunk, hanem könnyedén megoszthatjuk a kiválasztott darabokat a családtagokkal vagy barátokkal is, hogy megkérjük a véleményüket. A Google több milliárd terméklistájából válogató virtuális próbafülke új dimenziót nyit a kényelmes és élvezetes online vásárlásban.
Az AI által támogatott új funkciók tehát forradalmasítják az ünnepi vásárlást, hogy a Black Friday és Cyber Monday ne a stresszről, hanem az örömteli ajándékvásárlásról szóljon. Használd ki a mesterséges intelligencia nyújtotta lehetőségeket, és könnyítsd meg magadnak az ünnepi bevásárlást!