Google,  On-page SEO

A programmatikus SEO hibái: így állt talpra a deindexált oldal

A programatikus SEO (pSEO) egyre népszerűbbé válik a digitális marketing világában, azonban nem mentes a kihívásoktól sem. Egy nemrégiben megosztott tapasztalat szerint egy cég alapítója arról számolt be, hogy a pSEO alkalmazása miatt a Google deindexálta weboldalukat, ami komoly tanulságokat hozott számukra. A történet a LinkedIn-en terjedt el, ahol sokan támogató kommentekkel fejezték ki véleményüket a helyzetről. Kiderült, hogy a deindexálás mögött nem egy manuális büntetés állt, hanem a gyenge minőségű tartalom volt a fő ok.

A programatikus SEO kihívásai

A programatikus SEO, vagy pSEO olyan automatizált technikák összessége, amelyek célja a weboldalak optimalizálása. Ezen módszerek között megtalálható a meta leírások, címek és képek alternatív szövegeinek automatikus generálása. Ezen felül a pSEO gyakran használ mesterséges intelligenciát a tartalom előállításának skálázásához. Az említett cég esetében ötvenezer oldalt hoztak létre, amelyek hosszú farok kulcsszavakat céloztak meg. A kezdeti eredmények ígéretesek voltak, hiszen a weboldal több száz látogatót és milliós megjelenítést generált, azonban ez a siker nem tartott sokáig.

Az alapító, Miquel Palet elmondta: „A Google figyelmeztette a domainünket. Az oldalak elkezdtek eltűnni a keresési találatokból. Azonnal drasztikusan csökkent a forgalmunk.” A tapasztalat alapján a cég tanulságot vont le arról, hogy a gyors megoldások hosszú távon nem fenntarthatók. Az ügy tanulságos, hiszen a programatikus SEO alkalmazásának határait jól meg kell érteni.

A tartalom minősége

A következő bejegyzésében Palet hangsúlyozta, hogy a problémát a gyenge minőségű, vékony tartalom okozta. A vékony tartalom, függetlenül attól, hogy hogyan készült, mindig is problémát jelentett a SEO számára. Rasmus Sørensen, egy tapasztalt digitális marketing szakember, hozzátette, hogy sokan nem megfelelő módszereket alkalmaznak a pSEO keretein belül. „A programatikus SEO-t a legújabb trendként reklámozzák, de valójában nem az. Az utóbbi hónapokban rengeteg silány tartalom jelent meg, amit ügynökségek hirdetnek mint a megoldást,” mondta Sørensen.

Joe Youngblood is megosztotta véleményét, miszerint a SEO trendek néha visszaélésre adhatnak okot, de ha helyesen alkalmazzák, akkor hatékony stratégiaként működhetnek. „Mindig érdemes egy tapasztalt SEO tanácsadó felügyelete alatt végezni a pSEO-t. Az ilyen történetek túl gyakran előfordulnak a SEO világában,” tette hozzá Youngblood.

A helyreállítás lépései

A cég alapítója végül úgy döntött, hogy új domaint indítanak, amely a régi weboldalra irányít, és a tartalomra helyezik a hangsúlyt. A cél az volt, hogy kevesebb, de magasabb minőségű tartalmat kínáljanak a felhasználóknak. A weboldal új keresési találatai azt mutatják, hogy a Google ismét indexálja a tartalmukat, ami arra utal, hogy a helyreállítási folyamat sikeres volt.

A történet világosan rávilágít arra, hogy a programatikus SEO hasznos lehet, de csak akkor, ha megfelelően alkalmazzák, és ha a tartalom minősége is elsődleges szempont. Az automatizált megoldások könnyen csapdába csalhatják a felhasználókat, ha nem figyelnek a tartalom hitelességére és relevanciájára.

Mi a szakértő véleménye a helyzetről?

Megkerestük Császár Viktor SEO szakértőt, hogy kommentálja ezt a hírt. Viktor elmondta:

„A programatikus SEO, bár ígéretes, komoly kockázatokkal is jár. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a tartalom minősége soha nem elhanyagolható tényező. Az automatizálás során könnyen előfordulhat, hogy a végeredmény nem éri el a kívánt szintet, és ez a weboldal teljesítményére is kihat. Fontos, hogy a cégek ne csak a mennyiségre, hanem a minőségre is fókuszáljanak. A tanulság az, hogy a sikeres SEO stratégiák nem építhetők gyors megoldásokra, hanem tartós, értékes tartalomra van szükség, amely valóban segíti a felhasználókat. A pSEO lehet eszköz, de csak megfelelő irányítással.”

További információkért látogass el Császár Viktor weboldalára: csaszarviktor.hu.

Forrás: SearchEngineJournal.com